The Game Changer Challenge päättyi virallisesti 7.4. Aloitetaan haastatteluosuus esittelemällä teille kisaksi kolmanneksi tullut Jenni!

 

”Mikä sai sinut lähtemään Challengeen?”

Jenni: ”Mukaan lähteminen oli itsestään selvää, kun oli jo kesästä lähtien käynyt boottiksen treeneissä ja systeemi muuttui vuoden vaihteessa Challengeen. Sen verran kivaa on ollut aina treeneissä.

Ruokavaliovalmennuksen päätin ottaa, koska ajattelin, että kun joku ”vahtii” tekemisiä, niin tulee pysyttyä paremmin ruodussa. Ja näin myös kävi.”

 

”Mitä tavoitteita asetit itsellesi?”

Jenni: ”Ensisijaisesti halusin voida paremmin ja olla tyytyväinen itseeni. Totta kai halusin pudottaa myös painoa, koska sitä oli kertynyt rutkasti liikaa. Painonpudotus tavoitteeksi asetin itselleni -15kg, vaikka sen todettiinkin Kimmon kanssa olevan pidemmän ajanjakson kuin kolmen kuukauden tavoite. No -12.8kg, ihan kauheasti en tavoitteestani jäänyt 😊”

 

”Mistä ammensit motivaation hurjaan muutokseesi?”

Jenni: ”Aluksi motivaatio tuli ihan siitä halusta voida paremmin. Sitten kun ruokavalion ja treenien myötä alkoi voida paremmin, oli energisempi olo ja kun paino lähti heti reippaasti tippumaan, niin se motivoi hurjasti lisää. Loppuvaiheessa motivaatiota sai lisää, kun muut ihmiset huomasivat muutoksen niin salilla kuin muuallakin.”

 

”Mikä oli projektin aikana helppoa?”

Jenni: ”Koko projekti sujui oikeastaan helposti. Ruokavaliota oli helppo noudattaa, vaikka jouduinkin siihen tekemään muutoksia, jotka sopivat omalle elimistölle paremmin. Treenaaminen oli ”helppoa” ja hurjan kivaa koko ajan.”

 

”Mikä oli projektin aikana vaikeaa?”

Jenni: ”Vaikeinta oli ehdottomasti hiilareiden syönti ruokavalion mukaisesti. Määrät olivat yksinkertaisesti aivan liian suuret minulle. Siksi teinkin päätöksen jo melko varhaisessa vaiheessa, että syön pääpiirteittäin annettujen ohjeiden mukaan luottaen siihen, että oma kroppa/elimistö kertoo kyllä mennäänkö tässä oikeaan suuntaa. Ja koska mitään herkkumielitekoja yms. ei tullut niin ihan hyvin se sitten meni.”

”Kuvaile normaali lounas mitä söit projektin aikana?”

Jenni: ”Melko tyypillinen lounas oli monipuolinen salaatti broilerilla/naudan jauhelihalla/lohella. Salaatin kastikkeeksi sokeritonta salsaa ja islantilaista jogurttia, nam!”

 

”Jouduitko paljonkin muuttamaan ravintoasi Challengen aikana?”

Jenni: ”Kyllähän sitä väkisin joutui muuttamaan aika tavalla, kun oli tottunut syömään esimerkiksi leipää paljon ja herkuttelemaan iltaisin, vaikka salaattia ja kasviksia olikin tottunut syömään. Ruuan iso määrä oli alkuun järkytys, nälkä ei todellakaan yllättänyt missään vaiheessa kun söi ohjeiden mukaan, enkä edes pystynyt kaikkea syömään mitä olisi pitänyt.  Ruokavalion noudattaminen vaati kyllä itseni kohdalla usein sen, että itselle teki omat ruuat ja muulle perheelle omat ruuat, kun pasta ja riisi olivat kiellettyjen listalla ruokavaliossa. Ruokavalion noudattaminen vaati myös suunnittelua ja eväiden pakkaamista, kun tuli klo 5 herätyksiä ja työreissuille lähtöjä. Mitenkään ylivoimaisen vaikeaa ruokavalion noudattaminen ei kuitenkaan ollut eikä mikään suuri uhraus myöskään. En kokenut, että olisin joutunut luopumaan mistään ruuan suhteen. Herkkumielitekojen sijaan esimerkiksi iltaisin alkoi tehdä mieli vaikka sitä kanasalaattia salsalla ja sitähän sai päivälliseksi hyvällä omalla tunnolla nautiskella.”

 

”Söitkö mitään epäterveellistä projektin aikana?”

Jenni: ”Aluksi (suunnilleen ensimmäiset 2kk) pidin hyvin tiukan linjan, että en syönyt mitään herkkuja tai mitään epäterveellistä ruokaa. Melko alkuvaiheessa projektia olin kuitenkin koulutuspäivässä, jossa oli tietenkin lounas tarjolla. Hiukan oli järkytys, kun lounaaksi tarjottiin erilaisia makkaroita ja perunamuusia +salaattia. Makkaroita ja salaattia sitten söin, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. Maailma ei siihen kaatunut ja loppupäivä mentiin ohjeiden mukaan. Loppuvaiheessa annoin itselleni luvan syödä sukulaisten syntymäpäivillä pienen palan kakkua tai ravintolassa syödä hiukan jälkiruokaa, jos sitä teki mieli. Siihenkään ei maailma/projekti kaatunut. Tärkeintä mielestäni on se, että oma fiilis pysyy hyvänä ja voi olla tyytyväinen omiin valintoihin mitä tekee ravinnon suhteen. Täysin herkutonta linjaa en ainakaan minä pystyisi koko ajan noudattamaan. Tosin nyt kun jotain sokeriherkkua on maistanut, niin ei se edes maistu kovin hyvältä, tarjotuista karkeista ja suklaista on ollut projektin jälkeenkin helppo kieltäytyä.”

 

”Miten treenasit?”

Jenni: ”Treenasin boottiksen perustreenejä suunnilleen 4xvko ja siihen 2xvko voimatreeni päälle. Lisäksi koiran kanssa kävelylenkkejä, välillä lyhyempiä ja välillä pidempiä. Lepopäiviä olisi varmaan pitänyt pitää enemmän, mutta kun millään ei malttanut olla pois treeneistä.”

 

”Mitä sanot henkilölle, joka pelkää muuttaa elämäänsä (ravintoa & liikuntaa)?”

Jenni: ”En oikeen tiedä miksi joku pelkäisi muuttaa elämäänsä terveellisempään suuntaan, jos sitä haluaa. Jos haluaa muutosta elämäntapoihinsa niin siihen pystyy. Ei se välttämättä helppoa ole, ja vaatii kyllä itseltä ennen kaikkea asenne- ja ajattelutavan muutosta. Mutta ei se muutos ylitsepääsemättömän vaikeaakaan ole. Energiaa ja tyytyväisyyttä itseeni olen tästä muutoksesta saanut, että jos kokee ne tavoittelemisen arvoisina juttuina, niin kannattaa kokeilla! Jos taas on täysin tyytyväinen siihen miten elää ja on, niin sitten jatkaa samaan malliin vaan.”

 

”Mitä seuraavaksi tapahtuu sinun kohdallasi?”

Jenni: ”Treenit jatkuvat boottiksen ja seuraavan Challengen parissa. Nyt yritän opetella pitämään myös lepopäiviä treenaamisen suhteen. Tavoitteena on saada lisää kiinteyttä kroppaan, nyt kun paino on saatu suunnilleen sinne itseä tyydyttäviin lukemiin. Ruokavalion suhteen jatkan aika pitkälti samaan malliin kuin mitä tähän astikin. Hiukan rennommin voi nyt ottaa. Luulen myös että jatkossa pyrin syömään samaa terveellistä peruskotiruokaa kuin muu perhe.”

Jenni teki mielettömän duunin ja lähtemättömän vaikutuksen sitoutumisellaan. Tulokset puhuvat puolestaan. Tämä nainen muuttui täysin toiseksi henkilöksi ja matka jatkuu! Haluatko näyttää yhtä hyvältä kuin Jenni? Silloin sinun pitäisi olla täällä treenaamassa Jennin ja meidän kanssa. Ruokatauon kesätreenit alkoivat viime maanantaina ja paketti kantaa nimeä ”The Mission Slimpossible!”. Vielä ehdit mukaan, mutta meillä on enää kymmenkunta paikkaa jäljellä. Klikkaa allaolevaa kuvaa ja ilmoittaudu ASAP. Nopeat syövät hitaat.

 

221 Shares