Päivää taas kaikille. Nyt ollaan keritty huhtikuun loppupuolelle ja kesä lähestyy jo kovaa vauhtia. Olemme saaneet jopa hieman pidettyä ovia auki hallilla ja kohta tulee se treeni, jolloin avaamme isot nosto-ovet myös ensimmäisen kerran. Kesä kesä kesä!

Viime viikolla esiteltiin Ruokkiksen Tammi – Maaliskuun Challengen voittajista toinen, eli Lasse. Voit käydä tutustumassa häneen klikkaamalla nimeä. Mutta tänään esitellään sitten voittajista toinen, eli Essi.

Tässä Challengessa tosiaan oli kaksi voittajaa, emme osanneet päättää kumpi on kovempi joten päätimme palkita molemmat. Kaksi hyvin erilaista tarinaa, mutta molemmat Voittajia! Ruokkis jatkaa kohti kesää 2020 koronasta huolimatta ja lataamme kovia tuloksia eetteriin jatkuvasti. Tämä on meidän elämää. Haluamme motivoida sinua pitämään huolta itsestäsi ja tällä kertaa motivaation lähteenä toimii Essi. Tee kuten hän ja aloita tänään! Essi, ole hyvä.

essi 2019

”Nyt vaan yksinkertaisesti tuli sellainen olo, että NYT tai EI KOSKAAN. Olen kohta 40v ja aloin miettimään terveyttä ja ainaista painon jojottelua ja sitä kun aina väsyttää ja on niin saamaton olo. Ei ollut hyvä olo itseni kanssa ja tuli mitta täyteen.

Aloin ihan Googlesta etsimään olisiko joku taho joka auttaisi uusissa elämäntavoissa ja Ruokatauko kuulosti hyvältä, siis jopa liian hyvältä, mutta päätin koittaa. Olin jo niin motivoitunut ja kyllästynyt olotilaani, että päätin että nyt sitten tosissaan ja täysillä tai ei ollenkaan. Kuinkahan monta kertaa on alkanut uusi elämä ja laihis ja kaikki on taas mennyt läskiksi… Mutta nyt olo on jotenkin kokonaisvaltaisesti niin hyvä, että mulla ei ole varaa päästää itseään enää rapakuntoon. On niin paljon pirteämpi olo ja tuntuu että on saanut itsensä takaisin.

Markku: Minkälaista kommenttia muilta ihmisiltä on tullut?

On kehuttu hyvästä työstä. Kivaltahan se tuntuu, mutta tätä pitää muistaa tehdä itselleen eikä muiden takia.

Markku: Kuinka paljon olet joutunut ostamaan uusia vaatteita?

En ole vielä shoppaillut jos vaikka saisi muutaman kilon pois vielä Ja nythän mahtuu vanhatkin vaatteet. Uudet treenipöksyt piti ostaa. Kivalta tuntuu kun ei tarvii ihan viimesillä voimilla kiskoa farkunnappia kiinni.

essi edestä

Markku: Mikä esti sinua aloittamasta aikaisemmin?

Mähän olen alottanut kymmeniä kertoja uuden elämän ja laihiksen, mutta yleensä syönyt aivan liian vähän ja siihen vielä lisännyt liikuntaa, mutta siitä on tullut niin voimaton ja huono olo, että ei ole riittänyt voimat liikkumiseen ja nälkä ja kiukku on vienyt motivaation. Kaikki on kokeiltu; pussikeitot ynnä muut dieettivalmisteet jne… Aina kun olen saanut laihdutettua, niin kilot on tullut korkoineen takaisin. Nyt on olo niin hyvä, etten todella päästä tätä leviämään käsiin!

Markku: Jos sinulla olisi aikakone, mitä kävisit nyt sanomassa itsellesi joka pohtii aloitusta?

Anna mennä vaan. Turhat selitykset pois! Kun hommaan ryhdyt niin ole sitten valmis muuttamaan koko syöminen ja liikkuminen ja muutat sen loppuelämäkses! Ei tekosyitä eikä valittamista!

inbody ennen ja jälkeen

Markku: Mikä oli helppoa muutoksessa?

Ruokavalion ja treeniohjelman noudattaminen. Ruokatauko kertoo mitä ja miten teet ja sitten vaan seuraat ohjeita.

Markku: Entä mikä oli vaikeaa muutoksessa?

Kieltäytyä herkuista ja hyvästä ruoasta. Olen kyllä muutaman herkkupäivän pitänyt, mutta muistanut, että seuraavana päivänä takaisin ruotuun. Jatkossa aion kyllä herkutella kun on sen aika, mutta ruokavaliota pitääkin ajatella kokonaisvaltaisesti. Herkutella voi, mutta seuraavana päivänä taas palataan terveelliseen ruokaan.

Markku: Kuinka tärkeäksi koit ravinnon muutoksessa ja kuvailetko vähän mitä söit?

Todella tärkeäksi. Jos haluaa rasvaa pois, niin täytyy viilata ruokavaliokin siihen malliin. Aamupalaksi yleensä puuroa, mustikoita, raejuustoa ja kahvia. Lounaaksi tonnikalaa, pakastevihanneksia, cashew-pähkinää ja ruisleipää. Ja yleensä päivälliseksi söin makaronia, jauhelihaa, pakastevihanneksia ja cashewpähkinöitä.

Markku: Mikä on suosikkitreenisi, mitä tykkäät tehdä eniten?

Boottistreenit on niin kivoja kun ei koskaan tiedä mitä seuraavaksi tulee. Kyykyt, porrasjuoksut, renkaan työntö, lankutus. Sellaiset missä painetaan viimeiseen asti ja vähän yli sisulla ja muutamalla voimasanalla…

Markku: Missä koet eniten parantamisen varaa?

Lisää voimaa koko kroppaan ja kiinteyttä.

Markku: Kerro vielä minkälaisia tavoitteita sinulla on tälle vuodelle?

Ehdottomasti pitää noi tiputetut kilot pois ja mahdollisesti vielä 5kg pois. Lisää voimaa ja pitää ton liikunnan ennallaan (noin 4 kertaa viikossa liikuntaa) 3 boottista +lenkkeilyä. Haluaisin myös osata kunnolla punnertaa ja ehkä joskus vielä vetää leuan!”

– Essi 2020

Näin simppeliä se on. Tee kuten Essi. Päätä kohtalosi, aloita ja ilmoittaudu mukaan Bootcampille. Muutoksesi alkaa välittömästi ja kehosi alkaa menemään eteenpäin. Nyt on täydellinen hetki aloittaa omaa kesäkuntoprojektia. Tule testaamaan kahdeksi viikoksi boottista ja me autamme sinua.

bootcamp tule kokeilemaan 2 viikoksi
99 Shares