Ylipainoisen Ruokavalio – Kimmon Ruokavalio 2011

Tulipa tässä vastaan muuton yhteydessä kauppakuitteja aiemmasta elämästäni. Heh, kyllä ovat olleet omat ostokseni aikoinaan totaalisen erilaisia kuin nykyään. Noh, eipä ollut oma hyvinvointikaan kovin hyvällä mallilla. Olin väsynyt, uupunut, ylipainoinen, rapakuntoinen ja vatsani voi huonosti. Tässä kauppakuitteja vuodelta 2011:

Minun kuten monen muunkin suomalaisen ongelma oli se, että terveellisyyden tavoittelu puuttui täysin ravitsemuksesta. Minä söin sitä mitä teki mieli pätkääkään ajattelematta oliko se minun elimistölleni hyväksi, saisiko elimistöni tarvittavat vitamiinit sekä hivenaineet ruokavalinnoistani tai mitä minun vatsani pitäisi edessä olevasta ateriasta.

Olutta, leikkeleitä, sämpylää, eineksiä ja rasvatonta maitoa näyttäisi noissa kuiteissa olevan. Huh-uh. Makeisia ei kuitenkaan sattunut noissa kuiteissa olevan, mutta kyllä nekin kuuluivat vakituisesti ja useasti ruokavaliooni. Kasvikset loistavat täysin poissaolollaan. Kananugetit ja valmismaustetut kanankoivet… hyi helvatti, enpä ole moisiin koskenut sitten 2013.

Huonovointisuus ja mitta tuli täyteen omaan ylipainoon

En voinut hyvin ja en todellakaan pitänyt peilikuvastani. Siitä se oma matka alkoi kesäkuussa 2013. Voit käydä lukemassa oman tarinani elämäntapamuutoksesta tuosta:

Kimmon onnistujatarina

Minä itse aikoinaan muutin kaiken yhdessä yössä. Heitin kaapeissa olevat kamat jätesäkkiin ja roskiin, minkä jälkeen kauppaan ostelemaan jotain aivan muuta, joka ei näyttänyt yhtään samanlaiselta kuin yllä olevissa kauppalapuissa. Kauppakuittini täyttyivät jatkossa:

Paljon ja monipuolisesti kasviksia ja vihanneksia. Omia kestosuosikkejani ovat parsakaalit, porkkanat, kukkakaali ja marjat, joita syön todella paljon.

Selvät proteiinilähteet, joista ihan oikeasti saa riittävästi proteiinia kuten kana, kalkkuna, kala ja naudanjauheliha. Yritän myös totutella makuaistiani nyhtökauraan.

Hiilihydraatteja syön urheilumääräni mukaan. Jos on monta treeniä viikossa (4-6), niin riisiä tulee syötyä paljon. Jos treenit jäävät vähemmällä painotan bataattiin, perunaan, kvinoaan ja hedelmiin.

Rasvalähteitä syön mahdollisimman monipuolisesti. Kylmäpuristettuja öljyjä, voita, avokadoa, pähkinöitä ja siemeniä.

Herkkuja ja alkoholia käytän harvakseltaan, mutta en todellakaan ole mikään totaalikieltäytyjä näiden suhteen. Elämässä saa ja pitää olla myös nautintoja.

Mikäli sinun kauppaostoksissa on yhtäläisyyksiä ylhäällä oleviin kauppakuitteihini, hyvin todennäköisesti sinun olisi aika lähteä muuttamaan ruokatottumuksiasi. Mikäli haluat apua tässä muutoksessa, otahan rohkeasti yhteyttä meihin ruokatauko(at)ruokatauko.fi .

Lataa tuosta alta meidän ilmainen rasvanpolttomanuaali. Autamme sinut heti alkuun omassa projektissasi. Olemme laittaneet oppaaseen ohjeita miten sinun tulisi syödä sekä liikkua, jos haluat muuttaa kehonkoostumustasi. Saat oppaan heti ja voit aloittaa vaikka tänään. Joten lataa ja hyödy.

 

By |2017-09-15T13:19:06+00:00syyskuu 15th, 2017|

About the Author:

Ravintoneuvoja