Noniin! Pääsiäinen oli ja meni! Toivottavasti mämmin ja suklaamunien popsinta on jo takanapäin. Tammikuussa starttasi Ruokatauon 3kk ryhmävalmennus, josta nyt esitellään teille ensimmäinen upea nainen nimeltään Sanna. Kyseinen ryhmävalmennus oli tällä kertaa vain ja ainoastaan naisille. Ohjelmistoon kuului kolme kertaa viikossa urheilua sekä ravitsemusneuvontaa koko toimeksiannon ajan. Liikunta oli ohjattua ja ravitsemuksessa pyrittiin opettamaan syömään tavoitteen mukaisesti. Kolmessa kuukaudessa oli tarkoitus herättää asiakkaissa mielenkiinto omasta hyvinvoinnista huolehtimiseen. Halusimme jokaisen asiakkaan fyysiseen kuntoon merkittävän nousun, kehonkoostumukseen selvän muutoksen sekä yleiseen hyvinvointiin selkeän parannuksen. Laihdutuskuuria en tälläkään kertaa luvannut ?.

RYHMÄN VERTAISTUKI MOTIVOI!

Koen tarvitsevani selvän suunnitelman ja jonkun joka potkii tarvittaessa persuuksille elämäntapamuutoksessa. Yksin olen huono näitä tekemään.”, kertoi Sanna loppuhaastattelussa.  Ryhmässä vallinnut hyvä yhteishenki ja tsemppaus olivat mainio osa projektia Sannan mielestä. Voin kertoa ettei tätä naista tarvinnut potkia jatkuvasti eteenpäin. Naisella oli asenne kohdillaan! Sanna oli tullut tekemään töitä treeneihin, hihat ylös ja raakaa duunia! Ravitsemuspuolella tilanne oli aivan vastaava. Heti ensitapaamisesta lähtien homma lähti etenemään kuin oppikirjasta. Eipä siis ollut yllättävää, että Sanna kertoi projektissa kaikkein helpoimmaksi osa-alueeksi ruokavalion muuttamisen ja urheilun aloittamisen. Hänellä oli äärettömän korkea motivaatio ja oman terveyden kohentaminen oli asetettuna tärkeysasioissa kärkisijoille. Nämä kaksi asiaa ovat äärettömän tärkeitä. Pitää olla omaa tahtoa tehdä asioille jotain ja samalla asettaa tärkeiksi nämä asiat. Se harvemmin riittää siivittämään mihinkään merkittävään muutokseen, jos nämä kaksi asiaa eivät toteudu. Minulla on ollut asiakkaita, jotka kertovat ettei peilikuva miellytä tai harmittaa kun rappusten ylösnouseminen hengästyttää. Samalla tämän toteamuksen jälkeen he lähestulkoon edellyttävät, että minä teen myös kaiken työn heidän puolesta. Näin se ei valitettavasti mene. Mitään oikoreittiä onneen tai muutokseen ei ole. Kaikki lähtee omasta motivaatiosta.

”ONKO TÄMÄ KITUDIEETTIÄ?”

Kysyin loppuhaastattelussa Sannalta millaista hän oletti etukäteen ruokavalion olevan. Vastaus: ”Nooh, sellaista kuin nämä aina ovat eli kituamista.” Kituamista, jossa on koko ajan läsnä näläntunne, makeanhimo, väsymys ja huono vireystila. Tällä kertaa tehtiin kuitenkin asiat täysin erilailla kuin mitä Sanna oli ennen tehnyt. Nainen oli erittäin positiivisesti yllättänyt huomattuaan syövänsä joka päivä itsensä kylläiseksi ja ruoka-ainehimot eivät vaivanneet. Pääaterioita oli kolme ja välipaloja 1 – 2. Nälkä ei kuulemma naista vaivannut. Hän oli myös erittäin mielissään siitä, että ohjeistus ei sanellut jokapäiväistä syömistä, vaan antoi ohjeistusta millaisista palasista ateriat voisi koostaa. Itse sai päättää päivittäiset syömiset laajasta valikoimasta. Ruoka maistui hyvältä ja myös uusia ruoka-aineitakin tuli matkan varrella testatuksi sekä hyviksi todetuksi. Ruokavalio ei ollut mitään ”laihduttajalle” säädettyä gramman tarkkuudella olevaa käskytystä. Näin ollen oli hyvinkin luonnollista, että koko perhe siirtyi matkan aikana syömään samoja ruokia.

Tässä vähän kuvia Sannan valmistamista aterioista. Ravinteikasta, täyttävää ja hyvältä maistuvaa laadukasta ruokaa. Ei mitään extreme-ratkaisuja.

INTOHIMO URHEILUUN HERÄÄ

Alkuun pelotti ja jännitti, mietin mitä se liikunta on ja kuinka selviydyn siitä. Onko se suoraan sitä CrossFittiä, joka pitää sisällään paljon liian teknisiä, haastavia ja rankkoja treenejä!”. Nämä olivat Sannan ennakkomietteet projektin liikunnasta. Nainen sai kuitenkin heti huomata että ennakkopelot olivat turhia. Alkujännitys karisi heti ekassa treenissä ja siitä se matka vasta alkoikin. ”Valmentaja-Markku tiesi mitä tehdä: liikunnassa lähdettiin maltilla liikkeelle, mutta haastavasti. Treenit olivat monipuolisia, niissä sai todella antaa kaikkensa, hiki virtasi ja tuli onnistumisen tunteita. Erityisesti treenin jälkeinen olotila oli erittäin mahtava ja sitä jäi jo odottamaan seuraavaa kertaa!”. Sannan fyysinen kunto nousi mielettömästi kolmen kuukauden aikana sekä hänen liikkuvuus parani selvästi. Näitäkin vielä tärkeämpi seikka oli kuitenkin se, että Sanna oli nauttinut treeneistä koko ajan. Liikkumisesta sai hyvän fiiliksen ja siihen syttyi intohimo. ”Tuntui siltä, että treeneihin oli pakko päästä! Niistä tuli aivan huippu olo kun sai painaa täysillä ja treenit itsessään eivät kestäneet mitään tuntitolkulla.

TULOKSIA

Painonpudotus -13,3 kg
Lihasmassa nousi +1,3 kg
Vyötäröltä lähti -14 cm

”Olo on paljon parempi!”
”Virkeystila selvästi korkeampi, nyt jaksaa perheen kanssa touhuilla!”
”Tavoitevaatteet mahtuvat päälle!”

Sannan tulokset ovat todistus kovasta duunista ja toimivasta kokonaisuudesta. Omasta mielestäni tehtävämme on onnistunut! Saimme tempaistua naisen mukaamme kohti parempaa huomista. Elämäntapamuutoksen ja pysyvän sellaisen tekeminen ei todellakaan ole itsestäänselvyys vaan se vaatii rutkasti töitä, pitkäjänteisyyttä ja päättävyyttä sekä toimivat työkalut. Tästä se matka vasta alkaakin!

Kimmo: ”Hei Sanna! Mitäs haluaisit sanoa vielä lopuksi meidän lukijoille, jotka ovat samassa tilanteessa kuin sinä olit?”
Sanna: ”Kannattaa ehdottomasti lähteä Ruokatauon kelkkaan mukaan, jos haluaa oikeasti muutosta elämäänsä, pudottaa painoa, kasvattaa kuntoa, parantaa parisuhdetta ja perhe-elämää. Eli anna mennä vaan!

Lopuksi Sanna haluaa kiittää myös puolisoaan tuesta ja kannustuksesta!

HUOM! Haluatko myös sinä päästä parempaan kuntoon? Me autamme sinut heti alkuun. Lataa tuosta alta meidän täysin ilmainen rasvanpolttomanuaali. Selitämme oppaassa miten sinun pitää liikkua ja syödä jos haluat näyttää hyvältä. Joten klikkaa tuosta alta ja lataa se itsellesi. Ei maksa mitään ja sisältää suoraan käytännöstä informaatiota.

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

Tallenna

14 Shares