Jatketaan TOP3:n esittelyä ja tällä kertaa vuorossa Mikko Lehtovirta, joka tuli The Game Changer Challengessa toiseksi. Hän tiputti kaikista eniten painoa ja tällä tempulla hän kiilasi itsensä kisassa toiseksi. Ensi viikolla voittajan Niinan haastattelu, mutta nyt annetaan Mikon kertoa tarkemmin omasta matkastaan.

”Mikä sai sinut lähtemään Challengeen?”

Innostuin lähtemään challengeen mukaan osittain vaimon yllyttämänä, hän sanoi että meinaa osallistua ja sanoi että tutustu sinäkin juttuun ja tule mukaan. Laitoin Markulle meiliä että olisin kiinnostunut ainakin kokeilemaan ja kuuntelemaan että mikä on homman meininki.

Ruokavaliovalmennuksen halusin, jotta tulisi potku persauksille ja saisi homman heti alusta oikein.

 

”Mitä tavoitteita asetit itsellesi?”

Tavoitteen asetin itselleni helmikuuhun 2020, kun tulee 40 mittariin niin tulee paino olla tietyssä tavoitteessa. Olen aina ollut isokokoinen, mutta kuitenkin aina urheillut kohtalaisen paljon ja paino ei ole itseä aiemmin juurikaan häirinnyt. Syksyn ja talven 2018 aikana on päähän hiipinyt ajatus että tarttis varmaan jottain tehdä ja tällä tiellä nyt ollaan. Ensimmäisen challengen aikana painoa tuli alas hiukan yli 16 kg, nyt himmataan hiukan tahtia ja matka jatkuu.

 

”Mistä ammensit motivaation hurjaan muutokseesi?”

Motivaatio löytyi helposti sekä peilistä että kotijoukoilta sekä omasta hlusta voida paremmin.

16 kiloa rasvaa pois

”Mikä oli projektin aikana helppoa?”

Projekti oli kaikenkaikkian aika helppo alkuun oli vaikea saada aikataulut sopimaan, mutta aika pian treenistä ja ruoasta tuli osa arkea ja se meni siinä sivussa.

 

”Mikä oli projektin aikana vaikeaa?”

Alkuun jo mainitsemani aikataulut syömisen ja treenamisen suhteen, mutta lopulta kyse on vain priorisoinnista.

 

”Kuvaile normaali lounas mitä söit projektin aikana?”

Lounaksi useimmiten broileria tai lihaa, reilusti salaattia ja kasviksia. Hiilarit vaihdellen leivästä, perunasta tai hedelmistä. Tyypillistä lounasta ei oikein ole, pyrin syömään koko ajan mahdollisimman monipuolisesti ja vaihtelevasti jotta pysyy kiinnostus tallella.

 

”Jouduitko paljonkin muuttamaan ravintoasi Challengen aikana?”

Salaatti ja vihanneksia lisäsin ja aamu- ja iltapalat meni uusiksi. Aiemmi n olen ollut kova syömään leipää ja iltapalat ovat usein korvanneet päivällisen. Kertaakaan en kolmen kuukauden aikana kärsinyt nälästä vaan usein jopa päinvastoin. Aamupala smothiesta on tullut osa rutiinia, enkä edes enää kaipa leipää aamupalaksi.

 

”Söitkö mitään epäterveellistä projektin aikana?”

Karkkia en syönyt käytännössä lainkaan, muutamilla synttäreillä tuli otettua hiukan kakkua ja vastaavaa mutta seuraavaksi päiväksi takaisin ruotuun niin homma toimii. Herkuista tai muista täysin kieltäytyminen ei sovi ainakaan minulle, challengen vedin lähes nollalinjalla, mutta kohtuus kaikessa on mielestäni tärkeä.

 

”Miten treenasit?”

Treenasin boottiksen perustreenejä 4-5 krt viikossa ja uintia ja salibandyä 1-2 krt viikossa. Yksi täysin lepoviikko mahtui mukaan, kun reisilihas revähti treeneissä. Alkuun oli tarkoitus käydä boottiksella 3 krt viikossa, mutta treenit oli kivoja ja saimme aikataulut täsmäämään niin määrät vähän kasvoivat.

 

”Mitä sanot henkilölle, joka pelkää muuttaa elämäänsä (ravintoa & liikuntaa)?”

Ei oile mitään syytä pelätä, antaa mennä vaan! Muutos on itsestä kiinni, vaikeinta on aloittaminen, tekosyitä löytyy aina.

 

”Mitä seuraavaksi tapahtuu sinun kohdallasi?”

Treenit jatkuu boottiksella, haetaan hiukan itselle sopivaa tahtia kevään kiireiden lomassa. Matka on kesken.

Mikon taistelu jatkuu edelleen kanssamme ja seuraamme uteliaana minne asti hän ikinä pääseekään. Mites sinä? Haluaisitko juuri sinä Mikon ja Jennin tavoin päästä myös kuntoon? Kaikista helpoiten pääset alkuun ilmoittautumalla kahden viikon ilmaiselle treenijaksolle Ruokataukoon. Saat pääsyn kaikkiin meidän treeneihin ja pystymme auttamaan sinut välittömästi oikeaan suuntaan. Haluatko tiputtaa kiloja ja senttejä kuten Mikko? No tässä on sinun tilaisuutesi. Tässä ja heti! Klikkaa alla olevaa kuvaa ja tule mukaan meidän kannustavaan valmennukseen.

181 Shares