Kaikista eniten meiltä kysytään vuodesta toiseen ”Miten saan litteän vatsan?”. Tätä kysytään yhdeksän tapausta kymmenestä, kun puhutaan personal trainer -toimeksiannosta. Kysymys esitetään niin naisten kuin miestenkin toimesta. Minkälaisilla liikkeillä sen litteän vatsan sitten oikein saa? Unohdetaan tietoisesti ravinto kokonaan tällä kertaa tästä blogipostista ja katsotaan pelkästään treeniliikkeitä.

Treenautamme PT-asiakkaita pelkästään toiminnallisilla liikkeillä ja salaisuus on siinä, että emme oikeasti keskity lainkaan suoranaisesti vatsan seutuun. Kaikki rasitus keskivartalolle tulee epäsuorasti. Emme tee lainkaan vatsarutistuksia tai istumaannousuja. Sen sijaan asiakkaamme tekevät paljon corea haastavia liikkeitä, kuten askelkyykkyä lisäpainolla tai vaikka rengaspunnerrusta. Nämä liikkeet stimuloivat keskivartaloa mahtavalla ärsykkeellä ja suorastaan pakottavat sen litteäksi. 😀

Vatsa litteäksi

Teimme lyhyen videon näyttämään minkälaisille liikkeillä meidän asiakkaat saavat keskivartalonsa kuntoon. Katso video läpi ja käy testaamassa liikkeet. Osa niistä vaatii jonkin verran voimaa ja liikkuvuutta, mutta sen takiahan sitä kehoa myös treenataan.

Tammikuuta kohden mennään kovaa vauhtia ja personal trainer -haastattelut pyörivät jatkuvasti. Joten nyt kannattaa viimeistään alkaa kyselemään starttipaikkoja.

T: Markku – personal trainer

19 Shares