Loading...
Voimavalmennus 2016-11-13T23:15:38+02:00

Voimavalmennus

Saako olla voimaa?

Voiman lisääminen asiakkaillemme on ollut koko uramme yksi tärkeimmistä tehtävistä. Suomalaisten fyysinen kunto ja voimatasot ovat surkealla tasolla tällä hetkellä. Varsinkin viimeisten viiden vuoden aikana tilanne on vain mennyt jatkuvasti huonommaksi, meistä suomalaisista on tullut fyysisesti heikkoja. Tilanne on sama niin miehillä kuin naisillakin. Tähän on varmasti moniakin syitä yhteiskuntatasolla, mutta tilanne kieltämättä hieman huolestuttaa meitä.

Yritämme taistella heikkoutta vastaan kaikilla mahdollisilla keinoilla. Olemme lisänneet voimaa ihmisiin jo yhdeksän vuotta. Laitamme esimerkiksi naiset vetämään leukoja ja miehet puolestaan vetämään maasta 2-3x kehonpainon verran. Nämä olivat normaaleja asioita vuosikymmeniä sitten, mutta erittäin harvinaista nykyään. Tätä me teemme. Nostamme ihmisten voimatasoja, jotta elämä salin ulkopuolella olisi helpompaa. Voima on se, jolla pääset lattialta ylös. Voima on se, jolla kannat polttopuita. Voima on se, jolla pyörität jokapäiväistä elämää. Voima on se, joka on katoava kansanperinne.

Voimaa on aina liian vähän, sitä ei ole koskaan riittävästi. Hyvällä voimaharjoituksella saamme huomattavia muutoksia fyysiseen suorituskykyyn. Voimavalmennuksessa lisäämme kehon lihasmassaa sekä voimatasoja. Räjähtävän voiman tekemiseen käytämme painonnoston rinnallevetoa, työntöä ja tempausta. Teemme myöskin maksimivoimaa voimanoston kyykyllä, penkkipunnerruksella ja maastavedolla. Kolmantena voiman alueena teemme paljon myös kehonpainoon liittyvää voimaa kuten leuanvedot ja punnerrukset.

Kysy lisää suoraan fysiikkavalmentajalta Markulta markku(at)ruokatauko.fi.

Painonnosto:

Rinnalleveto raakana / kyykyllä

Työntö saksauksella / kyykyllä

Tempaus  raakana / kyykyllä

Kesto 9 viikkoa

Hyötyä: kaikki lajit missä tarvitaan räjähtävyyttä, nopeutta

Voimanosto:

Kyykky

Penkkipunnerrus

Maastaveto

Sumomaastaveto

Kesto 9 viikkoa

Hyötyä: lajit missä tulee kontaktia, voimailua, raskas fyysinen työ

Kehonpainovoima:

Vetäminen

Työntäminen

Kiipeäminen

Kehonhallinta

Hyöty: elämän kaikilla osa-alueilla